Fortecs maakte met E-verwarming in de hellingbanen P-Schiphol veilig berijdbaar

donderdag 3 mei 2018
timer 2 min
Als door winterse weersomstandigheden - gladheid - de op- en afritten niet veilig berijdbaar zijn bieden de E-verwarmingen van Fortecs dé uitkomst. Met FREEWAY-systems* heeft Fortecs zich al sinds 25 jaren succesvol toegelegd op het aanbrengen van E-verwarming in hellingbanen van vele nieuwbouw en renovatie projecten.

Met lage kosten langdurige veiligheid

Het verwarmen van hellingbanen wint aan populariteit. Niet alleen door het feit dat de installatiekosten laag zijn. Maar vooral ook omdat door klimaatverandering meer gladheid wordt voorzien en aan veiligheid veel waarde wordt gehecht.

 

Daarbij is een het een pluspunt dat het wegdek - door het tijdens vorst te verwarmen – aanzienlijk langer mee gaat.  De termijn voor groot-onderhoud kan met jaren vooruit geschoven worden.

De werking in het kort

In het wegdek worden op een rasterwerk weerstands-kabels/matten aangebracht. Gekoppeld aan een speciale vocht en temperatuursensor wordt de thermostaat, ingebouwd in een in eigen beheer aangemaakte custom-made schakelkast, aangesloten. Met aangelaste aansluitkabels wordt naar de schakelkast geleid.

Slimme technologie

Slechts als er sprake is van door de sensor gemeten koude i.c.m. vocht, en er een mogelijke gevaarlijke situatie kan ontstaan, zal de verwarming geactiveerd worden. Als de verwarming niet meer nodig is schakelt deze automatisch “uit”.

Zuinig door thermostatische regeling

De sensor aangebracht in het wegdek stuurt met de grootste precisie de thermostaat aan. Hierdoor gebruikt de verwarming een minimum aan energie, en is dus zuinig - tot wel 80% - in gebruik. 

Installatie en specialisme

Een FREEWAY-system* kan onder elke toplaag - beton, asfalt, klinkers, tegels, natuursteen en/of kunststof - worden geïnstalleerd. De installatie werkzaamheden worden uitgevoerd door getrainde specialisten met langdurige ervaring.

FREEWAY elektrische verwarmingssystemen voor “buiten”

De door Fortecs ontwikkelde systemen worden ook toegepast op buitentrappen, bordessen, daken en andere vorstgevoelige plaatsen waar een winterse-gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Lees verder

Moeten gemeenten betaald parkeren tijdelijk afschaffen?

31 mrt om 12:07 uur
Je kon er op wachten: de vraag of in verband met de coronacrisis het betaald parkeren niet even kan worden…
Lees verder »

Utrecht krijgt regionale visie op parkeren

24 mrt om 01:00 uurtimer3 min
Vanuit de rijk- en regiosamenwerking, inclusief IenW, RWS en NS wordt gezamenlijk een start gemaakt om een…
Lees verder »

Gemeenten nemen maatregelen tegen coronavirus

22 mrt om 01:00 uurtimer2 min
Verschillende gemeenten in Nederland en België treffen maatregelen tegen het coronavirus. Na Amsterdam heeft nu…
Lees verder »

Zorgpersoneel mag gratis parkeren in Amsterdam

20 mrt om 01:00 uurtimer1 min
De gemeente Amsterdam voert vanwege de coronacrisis een aantal maatregelen in voor ondernemers en zorgpersoneel.…
Lees verder »

'Niet iedere parkeerlocatie wordt een volwaardige hub'

17 mrt om 01:00 uurtimer2 min
Leden van Het Parkeerpanel reageren ieder magazine op een vraagstelling. De vraag voor het komende magazine is:…
Lees verder »

Wanneer is een mobiliteitshub succesvol te noemen?

12 mrt om 01:00 uurtimer2 min
Leden van Het Parkeerpanel reageren ieder magazine op een vraagstelling. De vraag voor het komende magazine is:…
Lees verder »

'Voorlopig zie ik geen profijtelijke business voor een mobiliteitshub'

11 mrt om 01:00 uurtimer3 min
Leden van Het Parkeerpanel reageren ieder magazine op een vraagstelling. De vraag voor het komende magazine is:…
Lees verder »

Culemborg sluit als 100ste gemeente aan op het NPR

6 mrt om 13:22 uurtimer2 min
Culemborg is de 100ste gemeente die aansluit op het Nationaal Parkeerregister.
Lees verder »