Aan de slag met ZE2025

donderdag 19 juli 2018
timer 1 min
Het is nu twee jaar geleden dat het bestuursakkoord Zero Emissie Busvervoer werd gesloten. In 2025 moeten alle nieuwe bussen uitstootvrij zijn en in 2030 moet het helemaal zijn gedaan met de dieselbus. Het zorgt voor een nieuwe dynamiek in de soms wat conservatieve ov-wereld. En het roept veel vragen op. Daarom heeft OV-Magazine een netwerk opgericht, in samenwerking met Stevin Technology Consultants: ZE2025.

Lees verder

Impuls waterstofeconomie Gelderland: 10 waterstofbussen in de Achterhoek/regio Zutphen

25 nov om 14:18 uur
Het college van Gedeputeerde Staten heeft besloten deel te nemen aan een Europees programma voor stimulering van…
Lees verder »

Waterstof vs. batterij: niet óf óf, maar én én

24 nov om 12:48 uur
Dieselbussen lijken inmiddels taboe in het Nederlandse ov. Een batterijbus is inmiddels even rendabel als een…
Lees verder »

Nieuw Brabants ov-systeem kost 1 miljard

10 nov om 09:41 uur
Brabantse overheden, bedrijven en kennisinstellingen willen een nieuw ov-concept, De Brainportlijn, ontwikkelen.…
Lees verder »

‘De meerwaarde van EvoBus wordt gezien’

2 nov om 14:25 uur
Daimler Buses, jarenlang marktleider in de dieselindustrie, wil de elektrische bussenmarkt veroveren. Volgens…
Lees verder »

Van rookpaal naar laadpaal voor e-bikes

27 okt om 12:53 uur
Vanaf oktober 2020 zijn alle stations in Nederland volledig rookvrij. Dat maakt de huidige rookpalen overbodig.…
Lees verder »

Zero Emissie Conferentie

23 okt om 14:20 uur
De Nederlandse ov-sector kan trots zijn op de huidige zero emissie busvloot. Maar wat is de volgende stap? Wat…
Lees verder »

RET introduceert drukte-indicator

19 okt om 10:51 uur
De RET gaat met de drukte-indicator reizigers inzicht geven in actuele en verwachte drukte in het Rotterdamse…
Lees verder »

Aangepaste buurtbussen kunnen weg weer op

12 okt om 12:14 uur
Met kuchschermen, een extra dakventilator en actieve HEPA-luchtfilters kunnen buurtbussen weer de weg op. Dat…
Lees verder »