Joris Hoogenboom is adviseur mobiliteit en partner bij het verkeerskundig adviesbureau BonoTraffics. Al veertien jaar is hij met BonoTraffics betrokken bij de Aanpak Ring Zuid, de grootschalige ombouw van de zuidelijke ringweg van Groningen.
De Basiliek in Veenendaal was 10 oktober de plek waar vermindering van CO2-uitstoot gepredikt werd. Of het nu om wegverharding, vaargeulonderhoud of aanleg van kunstwerken gaat, we moeten de CO2-uitstoot flink terug gaan brengen.
Ronald van der Voort, oprichter van Epeon, kreeg het idee voor het concept tijdens een regenachtige zondagavond toen hij op de snelweg reed en door de slecht zichtbare wegmarkering amper zag hoe de weg liep.
Ferry Wahls, beleidsadviseur Mobiliteit bij de gemeente Maastricht en Jolanda Smit, directeur XTNT, zien graag een fundamenteel andere aanpak: “We laten vastgeroeste attitudes te gemakkelijk ontstaan.
De Nederlandse infrastructuur is inmiddels op leeftijd; er zit een grote vervangingsopgave aan te komen. Maar de financiële middelen en de personele capaciteit zijn beperkt, wat dit tot een complexe opgave maakt.
Gebruikers van de garage moeten zich vloeiend kunnen bewegen in het gebouw, zonder zich onveilig of onprettig te voelen. Naast verlichting, de aanwezigheid van toegangspoorten, camera’s en personeel is design en routin
“Een corridorhub is vooral aantrekkelijk voor forenzen die niet nabij een ov-knoop wonen, de reis dus starten met de auto, onderweg in de file staan en bij de eindbestemming een parkeerprobleem hebben.