PON wint aanbesteding MaaS-pilot Rotterdam Den Haag

maandag 2 december 2019
timer 2 min
PON heeft de aanbesteding voor de MaaS-pilot Rotterdam Den Haag gewonnen. De doelstelling van de pilot is om te zorgen voor een betere multimodale bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport.
Een samenwerkingsverband onder leiding van Mobility Services & Retail (Pon) gaat aan de slag in de regio Rotterdam Den Haag. De bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport is daarbij cruciaal. PON werkt samen met partijen als de REISinformatiegroep, CGI, Greenwheels, Tranzer en Shuttel. Vanaf medio 2020 kan de reiziger kennis maken met deze manier van reizen onder het label MOVES.

Concreet doel

De pilot start met een concreet doel zegt Martijn Schutte, die aanbesteding begeleid vanuit de Verkeersonderneming: “zorg voor een betere multimodale bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport, ook voor de aankomende internationale reiziger’. De bredere regionale doelen zijn: ontlast de druk op het ov en benut de capaciteit beter, geef vorm aan de regionale verstedelijkingsopgave zonder extra mobiliteitsuitstoot, ontlast het regionale weg- en waternetwerk en bevorder sociale inclusie door vermindering van mobiliteitsarmoede.”

Kennis van mobiliteit

In mei 2019 schreven Schiphol Real Estate, Rotterdam The Hague Airport, Metropoolregio Rotterdam Den Haag, gemeenten Den Haag en Rotterdam, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat en De Verkeersonderneming een aanbesteding uit om met een MaaS pilot aan de slag te gaan. Roger Demkes, directeur van De Verkeersonderneming, zegt over het toekennen van de pilot aan PON: “Wij zijn erg blij met deze winnaar. Het zijn allemaal partijen met kennis van mobiliteit én reizigers. Nu de aanbesteding is afgerond gaan we in samenwerking met het consortium aan de slag om Mobility as a Service in deze regio echt van de grond te krijgen.”

 

Dit artikel komt ui OV-Magazine

Lees verder

Hoe faciliteren we duurzame groei?

12 apr om 10:58 uur
Wat kan de invloed van parkeerbeleid zijn op gebiedsontwikkeling? “Met die vraag zijn we op onderzoek gegaan in de…
Lees verder »

Wat zijn de mobiliteitsplannen van de politieke partijen?

26 jan om 15:02 uur
De Tweede Kamerverkiezingen staan op 17 maart voor de deur. Wat zijn de verschillende politieke partijen van plan…
Lees verder »

Wat kunnen we leren van de coronacrisis leren over gedragsbeïnvloeding?

25 jan om 14:32 uur
Tijdens de persconferenties van minister-president Rutte valt het woord ‘gedrag’ voortdurend. Met het gegeven dat…
Lees verder »

De kracht die de boel in beweging bracht

13 jan om 15:34 uur
Mobiliteitsgedrag was altijd moeilijk te veranderen. Velen werkten de afgelopen jaren om mensen uit de auto en in…
Lees verder »

Online evenement over experiment Snuffelfiets: fietsend meten met sensoren

11 jan om 14:30 uur
Sinds juni 2019 brengen ruim 500 inwoners in de provincie Utrecht en een deel van Gelderland met een meetkastje op…
Lees verder »

Parkeerverguning tweede auto in Amsterdam fors duurder

6 jan om 14:45 uur
De gemeente Amsterdam wil het bezit van een tweede auto ontmoedigen. Daarom wordt een parkeervergunning voor een…
Lees verder »

GIS-experts leveren gemeentelijke data, verkeerskundige analyseert

22 dec 2020
Verkeersveiligheidsexperts van Antea Group en Royal HaskoningDHV helpen gemeenten bij het opstarten van…
Lees verder »

16 december: online RESOLVE-conferentie

8 dec 2020
Op 16 december 2020 organiseert het Interreg Europe-project RESOLVE de laatste online conferentie om de resultaten…
Lees verder »