Movinnio en Acquire Publishing gaan strategische samenwerking aan

vrijdag 7 maart 2014
timer 3 min
Movinnio staat voor innovatie in mobiliteit. Om dat te bereiken is het belangrijk te weten wat er speelt en waar de mogelijkheden liggen. Dat vereist niet alleen goed gebundelde en complete informatievoorziening, maar ook een goed verloop van het innovatieproces, met de juiste hulp. Daarom is Movinnio sinds 1 januari 2014 een strategische samenwerking aangegaan met Acquire Publishing en spitst het producten-en dienstenpakket zich toe op twee pijlers: Kennis en Ondersteuning.

Het Movinnio Netwerk

In de mobiliteitssector hebben innovaties op het gebied van techniek, ICT, gedrag, producten en processen de komende jaren de meeste impact. Innovaties in infra, OV, verkeersmanagement, voertuigen, communicatietechnologie en meer zijn mogelijk én wenselijk. Movinnio katalyseert innovaties in mobiliteit. Niet alleen door te volgen, te beschrijven, aan te jagen en te beoordelen, maar ook door te ondersteunen in kennisuitwisseling en -deling, innovaties waar mogelijk te versnellen, partijen bij elkaar te brengen en de succes- en faalfactoren in beeld te krijgen.

Kennis

Kennis staat vooral voor informatie-uitwisseling via de dagelijks geactualiseerde website, een maandelijkse e-mailnieuwsbrief en social media. Maar ook de Innovatiebundel naar aanleiding van het Jaarthema ‘Integrale Mobiliteit, de impuls voor succesvolle stadsontwikkeling’ is een belangrijk middel. Met het Movinnio Jaarcongres, themabijeenkomsten, PopUp-sessies, RoadRunnerWorkshops en het Movinnio Paviljoen op de Dag Van Verkeer & Mobliteit is de cirkel rond.

Ondersteuning

Vragers en aanbieders van innovaties kunnen Movinnio inschakelen voor advies op maat, een meer persoonlijke benadering. Vaak te starten met een intakesessie, persoonlijk advies van de deskundige Movinnio-adviseurs en het inschakelen van andere specialisten uit het Movinnio Netwerk. Maar ook het beschikbaar stellen van een podium, In Company trainingen, RoedRunnerWorkshops en andere ondersteuningsdiensten.

Lid worden van het Movinnio Netwerk

Het netwerk deelt kennis en professionals via alle mediavormen: het Jaarcongres, de website, e-mailnieuwsbrief, themabijeenkomsten, workshops en PopUp-Sessies. In het netwerk zijn vijf rollen te typeren:

  1. Persoonlijke leden
    Als persoonlijk lid van het Acquire Publishing netwerk, afhankelijk van het afgenomen abonnement, e-mailnieuwsbrieven, magazines en aanbiedingen ontvangen en deelnemen aan bijeenkomsten.
  2. Movinnio Adviseur
    Een Movinnio Adviseur, op persoonlijke titel door Movinnio uitgenodigd, is een specialist in (een deelgebied van) mobiliteit, die bij de kennisontwikkeling en ondersteuning een adviserende rol speelt.
  3. Bedrijfsleden
    Commerciële organisaties kunnen zichzelf middels een bedrijfsaccount profileren op de Movinnio website.
  4. Kennispartner
    Niet-commerciële organisaties kunnen kosteloos hun organisatie presenteren op de Movinnio-website.
  5. Expert
    Het jaarthema van 2014 is Integrale Mobiliteit. Onder leiding van het kernteam (Roel van den Bosch, Joep Dickhaut en John Stohr) wordt diepgaand ingegaan op het onderwerp. Experts spelen hierin een belangrijke rol en worden op persoonlijke titel uitgenodigd door Roel van de Bosch.