Q-Park neemt initiatief voor Customer Service Academie in Zuid-Limburg

woensdag 1 oktober 2014
timer 2 min
In samenwerking met het Servicecentrum Limburg Competent lanceert Q-Park een Customer Service Academie, die op MBO-, HBO- en universitair niveau opleidingen 'klantgerichtheid' gaat organiseren. “Bij ons vormt klantgerichte dienstverlening op hoog niveau de kern van het bedrijf”, aldus Mark van Haasteren, Algemeen Directeur Q-Park Nederland. “Een opleiding die daar specifiek op ingaat, bestond nog niet, en dat was wat ons betreft een gemis. Vandaar dat we hierin het voortouw hebben genomen. Bovendien is het een mooie stimulans voor de regio Zuid-Limburg, waar veel customer services-gedreven organisaties gevestigd zijn en die daarnaast goed bereikbaar is vanuit Duitsland en België.”

Inmiddels zijn ook de Gemeente Maastricht, Vodafone en arvato aangehaakt bij het initiatief. De eerste MBO-leergang Customer Services gaat medio oktober van start en wordt op termijn aangevuld met varianten op andere niveaus. “Zo zijn we in gesprek met de Hogeschool Zuyd over een HBO-opleiding voor teamleiders en met de Universiteit van Maastricht over een master-opleiding Customer Services”, aldus Joyce Engelen, programmamanager en HR consultant van Q-Park Nederland. “Bij alle opleidingen draait het om dienstverlening, klantgerichtheid en klantbeleving. Dit is essentieel voor klant gedreven organisaties zoals Q-Park, Vodafone en arvato.”

 

De opleidingen staan ook open voor medewerkers van andere organisaties. Monique Bachg, manager HRM van Q-Park: “Dat is niet alleen goed voor de mobiliteit van customer service-medewerkers tussen de verschillende organisaties in Zuid-Limburg, maar ook voor het imago van de branche.” 

 

De opleidingen worden mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds en het Servicecentrum Limburg Competent, dat zich namens Leeuwenborgh Opleidingen, het Arcus College, Hogeschool Zuyd en de Open Universiteit bezig houdt met arbeidsmobiliteit.

Nieuwe opleiding start in Limburg gericht op customer service

Lees verder

Open parkeerdata belangrijk voor bereikbare en leefbare stad

30 jun om 09:45 uur
Het Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten (SHPV) en het ministerie van IenW hebben de handen ineengeslagen om…
Lees verder »

Stelling: Open parkeerdata heeft pas waarde als deze (nagenoeg) volledig is en altijd accuraat.

29 jun om 15:22 uur
Applicatiebouwers zijn pas geïnteresseerd in parkeerdata als deze compleet is en betrouwbaar. Zonder deze…
Lees verder »

Diemen: scanauto voor parkeerschijfcontrole

29 jun om 12:46 uur
Vanaf 1 augustus gaat een scanauto van EPS de parkeercontrole in Diemen verzorgen, waarbij handhaving in…
Lees verder »

Speedgate as a Service als oplossing voor Schiphol Express

26 jun om 11:21 uur
Op het logistieke centrum van Schiphol Express is het een komen en gaan van vrachtwagens, die snel en eenvoudig…
Lees verder »

Heeft open parkeerdata pas waarde als deze volledig is en altijd accuraat?

25 jun om 22:39 uurtimer2 min
Applicatiebouwers zijn pas geïnteresseerd in parkeerdata als deze compleet is en betrouwbaar. Zonder deze…
Lees verder »

Scanauto gaat controleren in blauwe zones Diemen

24 jun om 10:06 uur
De gemeente Diemen heeft Spark om ondersteuning gevraagd bij het vormgeven van een aanbesteding van een nieuwe…
Lees verder »

TrafficSupply Belgium ziet het groots…

23 jun om 13:30 uur
Met een grote expertise wil TrafficSupply Belgium de online markt veroveren vanuit Hasselt. Een enthousiast team…
Lees verder »

IenW rolt 45 slimme laadpleinen uit in Nederland

15 jun om 11:18 uur
Op 45 plekken in Nederland worden slimme laadpleinen ingericht, die ook stroom kunnen terugleveren aan het net. Op…
Lees verder »