Scanmenu maakt betrouwbaar parkeeronderzoek bereikbaar

donderdag 28 januari 2021

Scanmenu maakt het mogelijk voor advies- en onderzoeksbureaus om accuraat en flexibel parkeeronderzoek uit te laten voeren, zonder daarbij grote investeringen te hoeven doen voor bijvoorbeeld scanauto’s en goed opgeleid personeel.

“Advies- en onderzoeksureaus kunnen het uitvoeren van het onderzoek uit handen geven aan ons”, vertelt Rens Janssen van Scanmenu. “Een scanauto is duur en er komt behoorlijk wat expertise bij kijken om een goed onderzoek uit te voeren en de data goed te analyseren. Wij hebben daar, als Bureau De Groot Volker, ruim zeven jaar ervaring mee. Die kennis en kunde willen we nu graag beschikbaar stellen aan de hele markt. Daarom hebben we Scanmenu opgericht.”

Scanmenu is ontstaan uit Bureau de Groot Volker, maar is een onafhankelijke speler in de markt. “Wij kunnen in overleg met de klant het gehele onderzoek uitvoeren. Een advies- of onderzoeksbureau kan zelf bepalen hoeveel ze uit handen willen geven. Denk hierbij aan het opstellen van een sectie-indeling, de parkeercapaciteit of ook een rapportage met onderzoeksresultaten en visualisaties. Zo kan een adviesbureau zelf bepalen hoeveel ze wel of niet uit handen willen geven.”

Door Scanmenu in te schakelen voor parkeeronderzoek hoeft niemand het wiel opnieuw uit te vinden, stelt Janssen. “De inzet van scanauto’s zorgt voor betrouwbare en accurate data en levert dan ook vaak een betrouwbaarder  advies op, zeker vergeleken met ouderwets veldwerk. Als je een grote groep studenten een wijk in stuurt, dan zit daar een behoorlijke foutmarge op. De scanauto heeft dat nauwelijks. Parkeeronderzoek met scanvoertuigen vergt grote investeringen en specifieke kennis. Niet elk onderzoeks- en adviesbureau heeft daar de mogelijkheden voor. Denk ook aan bijvoorbeeld bureaus voor wie parkeren niet hun core business is. Door de praktische kant van het onderzoek aan Scanmenu over te laten, kan zo’n bureau toch kwalitatief goed onderzoek doen.”

“Scanmenu levert maatwerk, altijd in overleg met de klant. Alles kan op een standaard manier, zodat de klant er geen omkijken naar heeft, maar we kunnen ook zeker het onderzoek aan specifieke wensen aanpassen. Zo kunnen we parkeerdruk, -motief en duur onderzoeken, de basis van het parkeeronderzoek. Met name parkeermotief en parkeerduur kunnen uitstekend met scanvoertuigen bepaald worden, op basis van kenteken. Maar het is heel simpel om ook andere data te verzamelen, zoals over laadpaalbezetting, het aantal elektrische auto’s in een wijk, betalingsbereidheid, en dergelijke.”

Meer informatie

Scanmenu
www.scanmenu.nl

 

Betrouwbaar parkeeronderzoek

Lees verder

Parkeren kan bijdragen aan een gezonde en duurzame leefomgeving

2 mrt om 09:59 uur
“Het inrichten van een gezonde en duurzame leefomgeving wordt steeds belangrijker. Het zorgt ervoor dat gemeenten…
Lees verder »

EPA-congres uitgesteld tot 2022

2 mrt om 09:40 uur
De 20e editie van het EPA-congress zou dit jaar plaatsvinden, maar is uitgesteld tot 2022 vanwege de bijzondere…
Lees verder »

Elektrisch autogebruik Rotterdam flink in de lift

19 feb om 10:49 uur
Ondanks de afname van het totale autogebruik in Rotterdam in 2020, zit het elektrische autogebruik flink in de…
Lees verder »

Hoe het de auto-industrie in 2020 verging

16 feb om 10:06 uur
RAI Vereniging en BOVAG voorzagen eind 2019 een verkoopaantal van maar liefst 425.000 nieuwe auto’s voor 2020.…
Lees verder »

Schiphol Parking laat klanten via QR-code betalen

15 feb om 14:45 uur
In een pilot op luchthaven Schiphol kunnen kortparkeerders hun transacties voortaan via de QR-code op hun…
Lees verder »

P1 Eindhoven Airport wederom afgesloten na afvallen stuk beton

10 feb om 14:17 uur
Bij parkeergarage P1 van Eindhoven Airport is een stuk beton naar beneden gevallen. De garage is daarna tijdelijk…
Lees verder »

Contract voor realisatie energieneutrale parkeergarage Universiteit Utrecht

8 feb om 14:22 uur
Op het Utrecht Science Park start Continental Car Parks met de bouw van een energieneutrale parkeervoorziening…
Lees verder »

MRA Elektrisch: gemeentelijke bijdrage openbare laadpalen vervalt

8 feb om 12:31 uur
Gemeenten uit Noord-Holland, Utrecht en Flevoland hoeven in 2021 geen eigen bijdrage op openbare laadpalen meer te…
Lees verder »