“De interpretatie van de nieuwe NEN2443 kan ruis geven”

woensdag 29 mei 2013
timer 2 min
In de nieuwe NEN  worden eisen gesteld aan de bochtstraal van rijbaan naar hellingbaan of naar rijbaan. Over de straal van parkeerweg naar rijbaan wordt niet gerept. Krapper dimensioneren dan maar? Of juist niet?  “Dit is een voorbeeld waarover ik graag met de zaal in discussie ga tijdens de Inspiratiedag Parkeren op 18 juni aanstaande”, zegt Mark Siebers, architect bij Groosman Partners. “De interpretatie van de nieuwe NEN2443 kan ruis geven.”

“De interpretatie van de nieuwe NEN2443 kan ruis geven”

De archtitect neemt tijdens de parallelsessie  in het middagprogramma een project als voorbeeld waarbij hij stapsgewijs inzichtelijk maakt wat de wijzigingen daadwerkelijk inhouden. Per wijziging (oude NEN en nieuwe NEN) laat hij de bezoeker van de Inspiratiedag Parkeren in BIM zien hoe de situatie was en nu moet zijn.

De nieuwe ‘nieuwe NEN'


Siebers wil ook graag naar de toekomst kijken op de Inspiratiedag. Zeg maar, naar de ‘nieuwe nieuwe NEN’. Die kan er in zijn ogen wel eens heel anders uitzien dan de huidige. Want de automobielindustrie ontwikkelt zich in rap tempo en de gevolgen zijn straks voel- en zichtbaar in de parkeergarage. Dimensioneren we nu niet te ruim? En is de minimale hoogte eigenlijk niet te minimaal? Als alle ruimtes gebouwd worden op ten minste 2,60 meter, is hergebruik van het gebouw met een andere functie makkelijker te realiseren.

Over de Inspiratiedag Parkeren


Op 18 juni a.s. vindt de Inspiratiedag Parkeren plaats in de Mariënhof te Amersfoort. Een dag waar inspiratie, ontdekken, discussiëren en elkaar ontmoeten centraal staan.

Meer informatie over het dagprogramma en aanmelding: klik hier.