Whitepaper: Duurzaamheid kans voor nieuwe initiatieven

maandag 11 maart 2013
timer 2 min
Schmit Parkeersystemen onderzocht of de door voertuigen veroorzaakte milieubelasting kan worden verminderd door het toepassen van een parkeerverwijssysteem in een parkeergarage. Deze whitepaper verschaft inzicht in hoe de totale milieubelasting van een product kan worden bepaald aan de hand van een Life Cycle Analyse en in hoeverre er sprake is van een business case.

Whitepaper: Duurzaamheid kans voor nieuwe initiatieven

Nieuw tijdperk


Er is een nieuw tijdperk aangebroken, het tijdperk van duurzaamheid. Steeds meer ondernemingen plaatsen sociale en duurzame onderwerpen op de strategische agenda, ook in de parkeerbranche. Het aantal voertuigen blijft stijgen, maar de ruimte in Nederland wordt steeds schaarser. Gemeenten kopen in via openbare aanbestedingen, wat de verkoopprijs drukt. Ook worden er middels aanbestedingen hogere eisen gesteld aan leveranciers, denk aan snelle reactietijden bij calamiteiten of een kwalitatief managementsysteem. In opkomst zijn de eisen die worden gesteld aan duurzaamheid, ook op dit aspect worden steeds vaker punten toegekend.

Duurzaamheid in ander perspectief


Duurzaamheid zou echter in een ander perspectief geplaatst moeten worden: zie opgelegde regels juist als een kans. Een kans om nieuwe initiatieven te ontplooien en een voorsprong te nemen op de concurrentie. Duurzame parkeerproducten Diverse initiatieven om parkeerproducten duurzamer te maken worden al genomen. Zo wordt er al geruime tijd getest of ticketautomaten autonoom op zonne-energie kunnen functioneren. Ook is er een betaalautomaat voor parkeergarages ontworpen, met een slaapstand voor daluren om stroom te besparen. Maar waar liggen voor de parkeerbranche de kansen in duurzaamheid?

Download

hier

de whitepaper 'Duurzaam parkeren als hoeksteen van strategie en innovatie'