Retail parkeren start met de juiste toon

woensdag 23 december 2015
timer 2 min
Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook voor shoppen. En omdat shoppen start zodra je de auto hebt geparkeerd, is het belangrijk dat hier al de juiste toon wordt gezet.

Snel parkeren en zo lang mogelijk shoppen, daar gaat het om. Dus maakt het een groot verschil of je gemakkelijk een parkeerplaats vindt, of dat je lang moet rond
rijden op zoek naar een vrije parkeerplaats. In het eerste geval stap je blijmoedig de winkel in. In het laatste geval verlaat je gefrustreerd de auto. Een stemming die een negatief effect heeft op je koopgedrag. Ook voor de retailer is het van belang dat er veel klanten naar de winkel komen. Door te spelen met kort parkeren
dichtbij de winkel (hogere parkeerdoorloop), goede begeleiding bij het vinden van vrije parkeerplekken en incentives voor mensen die vaker terugkomen, ontstaan er mogelijkheden voor retailers, die tot nu toe beperkt worden toegepast.

 

Verder lezen?

Download dan hieronder gratis het volledige artikel in PDF, zoals verschenen in de december-editie van Parkeer24. Als u lid bent, kunt u het volledige magazine lezen  in de online bibliotheek . Wilt u deze editie ook lezen, maar bent u geen lid? Klik dan  hier  om lid te worden.

De eerste en laatste touch points van de winkelervaring bestaan voor veel klanten uit frustratie en verspilde tijd rond parkeren.