Thuiswerken. Een lust of een last?

dinsdag 24 november 2020

Aan de ene kant: geen reistijd en een betere werk/privé balans. Aan de andere kant: het gemis van collega’s en vloeien werk & privé wel heel erg in elkaar over. Uiteraard geldt ook hierbij dat iedere werknemer zo zijn wensen en voorkeuren heeft, mede gebaseerd op zijn persoonlijke en thuissituatie.

Werken & reizen: onlosmakelijk verbonden

Thuiswerken of liever gezegd Tijd- en PlaatsOnafhankelijk werken is zeer actueel door de gedwongen interventie als gevolg van de pandemie. Vanuit de verschillende onderzoeken die er in de afgelopen periode hebben plaatsgevonden is de verwachting dat thuiswerken een blijvertje zal zijn. Naar huidig inzicht zal de ideale situatie zijn dat werknemers, indien dat kan, minimaal twee dagen per week thuis blijven werken. Dit heeft invloed op de manier van werken en op de manier van reizen. Werken en reizen zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden en dit vraagt om een geïntegreerde aanpak om structureel de voordelen hiervan te kunnen borgen. Denk hierbij aan voordelen als minder reistijd, minder files, minder CO2-uitstoot, lagere kantoorkosten, kleiner (lease)wagenpark. 

Syndesmo’s TPO-werken piramide

De nieuwe manier van werken en reizen heeft impact op iedere werkgever en om duidelijkheid voor de werknemers te creëren adviseren wij om hier een totaalbeleid op te ontwikkelen. Om hier op een gestructureerd en overzichtelijke manier mee aan de slag te kunnen gaan, heeft Syndesmo de TPO-werken piramide ontwikkeld. Deze piramide is opgebouwd uit 5 treden. Zoals je kunt zien, begint het bij de bepaling van de cultuur en het beleid. Daarna gaat het van de werkomgeving (thuis, op kantoor of elders) door naar voorzieningen, gedrag en eindigt bij beleving, waarbij alle treden in nauwe verbinding met elkaar staan. Mocht je nog vragen hebben of ondersteuning kunnen gebruiken dan staat Syndesmo je graag met raad en daad terzijde op basis van ruime ervaring op dit gebied.

 

-

Lees verder

Twee awards voor het Nederlandse Hyperloopconcept

30 jul om 12:16 uur
Van 19 tot 25 juli streden 20 studententeams van over de hele wereld tegen elkaar om de beste en meest schaalbare…
Lees verder »

ZF versnelt elektrificatie met centraalmotor CeTrax

26 jul om 12:36 uur
In de elektrificatie van het busvervoer kiezen steeds meer busfabrikanten voor een elektrische aandrijflijn. ZF…
Lees verder »

Veelbelovend onderzoek en concrete handvatten rond inzet deelmobiliteit en hubs

20 jul om 14:06 uur
Hoe verleid je mensen om afscheid te nemen van hun auto? In hoeverre kan deelmobiliteit daarin een rol spelen? En…
Lees verder »

Subsidie elektrische bedrijfsauto's aangepast vanwege chiptekort

13 jul om 12:36 uur
De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto's (SEBA) is aangepast vanwege het aanhoudende chiptekort. Het…
Lees verder »

Startup werkt aan betere banden voor elektrische voertuigen

23 jun om 12:29 uur
De Britse EV-bandenproducent ENSO is geselecteerd voor de 2021-editie van Mobility Lab. ENSO’s missie is om betere…
Lees verder »

25 startups geselecteerd voor Mobility Lab 2021

8 jun om 09:56 uur
Uit 65 aanmeldingen zijn 25 startups geselecteerd voor Mobility Lab 2021. Zij gaan de komende maanden aan de slag…
Lees verder »

ACM: Duidelijke verbetering inzicht in kosten elektrisch rijden

1 jun om 12:24 uur
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op aanbieders van laadpassen voor elektrische voertuigen. De…
Lees verder »

Consortium gaat voor schaalsprong elektrisch rijden

1 jun om 09:21 uur
Een eMobility-consortium, bestaande uit negen bedrijven en kennisinstellingen, wil elektrisch rijden snel naar een…
Lees verder »